خودرو mvm x22 جدید 2021-07-22

ام وی ام X22 پرو IE ؛ قیمت، مشخصات فنی و امکانات ایکس 22 جدید گجت نیوز

از نظر طراحی و تجربه رانندگی نیز چری تیگو 3X  قدم فراتر از خودرو های هم نسل خود گذاشته و به عنوان الگویی برای سایر هم رده هایش به شمار می رود. صفحه آمپر تیگو 3X نیز طراحی بسیار زیبایی دارد و یک نمایشگر TFT هم در مرکز آن نصب شده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو نیز از طریق یک صفحه‌نمایش 8 اینچی LCD که در مرکز داشبورد نصب شده است ارائه می‌گردد. طوری که به شکل میانگین، این خودرو معمولا بین ۹۵۰ میلیون تا بیش از ۱ میلیارد تومان به فروش می رسد. در آخرین طرح های فروش اقساطی این محصول، باید ۵۰ درصد قیمت ماشین x22 به صورت نقد پرداخت می شد.

مقایسه ام وی ام X22 معمولی و X22 پرو MT

بنابراین علاقه مندان به خرید این خودرو کراس اوور، باید در زمان فعال شدن طرح فروش به سامانه مذکور مراجعه نمایند. طبق معمول خودروهای چینی، ام وی ام X22 هم از نبود پیشرانه‌ای قدرتمند رنج می‌برد. این مهم، البته نسبت مستقیمی با هزینه‌ی خرید این مدل‌ها دارد و نمی‌توان باتوجه به قیمت نهائی، توقعی بیش از این داشت. تنها یک پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی برای این خودرو در سراسر دنیا قابل سفارش است که قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند و از دور موتور ۲۷۵۰ دور بر دقیقه، گشتاور ۱۳۵ نیو‌تن متر خواهد داشت.

اینگونه ادوات در تودری‌ها نیز دیده می‌شوند و حس یک خودروی اسپرت گران‌قیمت را تداعی می‌کند. در بخش‌های بالا و پایین فرمان، چرم استفاده شده است و پوشش داخل در، پیرامون استراحت‌گاه بازو نیز از پلاستیک نرم استفاده می‌کند که هماهنگ با پوشش بدنه، رنگی متمایز از داشبورد خواهد داشت. کراس‌اور ام وی ام X22 با نوعی پختگی در طراحی رو‌به‌رو است که فراتر از یک محصول چینی به‌نظر می‌رسد. از نظر طراحی، ام وی ام X22 پرو نسبت به نسل قبلی خود به‌روز تر شده و ظاهر اسپرتی و هوشمندتری به مشتریان عرضه می‌کند و مشتریان جوان، خصوصا در میان زنان توجه بیشتری به این خودرو داشته‌اند. فاصله محوری این مدل نیز ۲۵۵۵ میلی متر می باشد که فضای کافی برای سرنشینان فراهم کرده است.

مشخصات فنی این خودرو شامل یک پیشرانه 998 سی سی توربوشارژ به همراه جعبه دنده سی وی تی است و قدرت موتور به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود. پیشرانه مذکور تحت مهندسی موسوم به AVL ساخته شده و سه سیلندری است و می‌تواند حداکثر قدرت 101 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن‌متر را تولید کند. جعبه دنده ام وی ام X22 پرو IE نسل جدید جعبه دنده‌های گروه چری است و دو قابلیت تیپ ترونیک و تعویض دنده مصنوعی تا 9 سرعته دارد. اگر به دنبال خودرویی باکیفیت، مجهز به فناوری‌های روز و طراحی مدرن هستید، ام وی ام X55 پرو می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما باشد.

این شاسی بلند مدیران خودرو برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت به 14.2 ثانیه زمان نیاز دارد؛ رقمی که با توجه به خروجی پیشرانه و به‌صورت کلی ماهیت روزمره این محصول قابل پیش‌بینی است. همچنین این خودرو در یک سیکل ترکیبی 8.5 لیتر سوخت به ازای هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند تا دست کم روی کاغذ وعده مقرون به صرفه بودن را برآورده کند. برای تعلیق هم در نواحی جلو و عقب به ترتیب سیستم مک فرسون و میله پیچشی استفاده شده است. کراس اوور X22 Pro در دسته محصولات اقتصادی قرار می‌گیرد که بایستی در انتظارات از طراحی به آن توجه داشت.

این خودروساز بخش خصوصی سپس در سال ۱۴۰۰ اقدام به عرضه نسخه جدید همین کراس اوور با نام ایکس ۲۲ پرو (۳x پلاس) کرد؛ ابتدا در تیپ اکسلنت و از سال گذشته در تیپ IE اتوماتیک. در ادامه به بررسی ایکس 22 پرو IE در زمینه مشخصات فنی، طراحی، امکانات و تجهیزات و قیمت می‌پردازیم. برای علاقه‌مندان به خرید خودروهای مدرن، ایکس 22 پرو ام تی یکی از گزینه‌های جذاب و پرطرفدار در بازار است. مدیران خودرو با ارائه شرایط فروش نقد و اقساط جذاب، فرصت مناسبی را برای خریداران فراهم کرده است تا با توجه به نیاز و بودجه خود، اقدام به خرید کنند.

بعضی قابلیت‌های این سیستم، مثل کنترل قدرت صدا و عوض‌ کردن موزیک در حال پخش، از طریق فرمان قابل انجام خواهند بود. پیشرانه‌ی X22، از فناوری DVVT استفاده می‌کند که درواقع سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها است. به لطف این سیستم، مصرف سوخت بهینه ‌می‌شود و البته صدای پیشرانه در سرعت‌های ثابت، کاهش می‌یابد. ضریب تراکم این پیشرانه، ۱۱.۴ است و با استاندارد آلایندگی یورو ۵ ارائه می‌شود. از نکات مثبت این خودرو، می‌توان به ترمزهای قابل قبول ساخت بوش آلمان اشاره کرد.

نمای پشتی ایکس22 به زیبایی نمای روبرو نیست به ویژه که سایز چراغ‌های عقب تناسب چندانی با انواع جلویی نداشته و در همان نگاه اول ابعاد کوچک آنها نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. بیمه خودرو ایکس 22 پرو ام تی در فروش اقساطی شامل بیمه بدنه و شخص ثالث می‌شود. این خودرو دارای صفحه نمایش لمسی ۹ اینچی، سانروف و سیستم‌های ایمنی مانند ABS و ESP است که تجربه رانندگی بهتری را ارائه می‌دهد.

ام وی ام X22 پرو IE ؛ قیمت، مشخصات فنی و امکانات ایکس 22 جدید

از نکات مثبت در طراحی عقب ام وی ام X22 می‌توان به حجم‌دهی با خطوط شکسته در بخش میانی و پایینی صندوق اشاره کرد؛ ضمن اینکه بالچه‌ی عقب و سپر هم حالت اسپرت و جذابی دارند. سایز شیشه‌ی عقب، قابل قبول است و با دو قطعه‌ی باریک پلاستیکی در حاشیه و زیر بالچه ارائه می‌شود. همان‌طور که اشاره شد، مدیران خودرو در سال 1401 تیپ جدیدی با نام IE را جایگزین تیپ اکسلنت قبلی کرد و یکی از سوالات متداول درباره این کراس اوور به همین تفاوت های بین تیپ اکسلنت و ie بر می‌گردد.

در دماغه این شاسی بلند همان جلوپنجره اصطلاحاً کهکشانی چری به چشم می‌خورد که به اشکال مختلف در محصولات امروزی آن مثل تیگو 8 پرو و فونیکس اف ایکس پیاده‌سازی شده است. چراغ‌ها هم به‌شکل دو قسمته طراحی شده‌اند؛ بخش بالایی را دی‌لایت‌های باریک به خود اختصاص داده‌اند و بخش پایینی را چراغ‌های اصلی. این سبک و سیاق طراحی را از کراس اوورهایی مثل جک/سهول K7 که در ایران با نام کی ام سی کی 7 عرضه می‌شود دیده‌ایم. در ادامه به معرفی و بررسی کامل مشخصات فنی، امکانات و طراحی MVM X22 Pro می‌پردازیم.

فضای داخلی

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. فاصله بین دو محور در این خودرو نسبت به رقبا بازتر است و این موضوع به افزایش راحتی سرنشین کمک می‌کند. صفحه نمایش لمسی 9 اینچی HMI دارای قاب مشکی و دکمه های لمسی است که حس قوی مد و تکنولوژی را به شما القا می کند. همچنین نمی توان ام وی ام X22 را یک خودرو پنج نفره دانست و از این رو بهتر است به این مدل به چشم یک هاچ بک ارتفاع یافته 4 نفره نگاه کنید. نکته جالب و متمایزی که در این بخش وجود دارد، حرکت خلاف جهت عقربه دورسنج است که شاید در اوایل رانندگی با X22 اندکی نامأنوس جلوه کند اما پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، عادی خواهد شد. بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است.

X22 در بازار ایران رقیب خودروهایی چون دانگ فنگ H30 کراس، لیفان X50 و رنو ساندرو استپ وی می شود. علاوه بر این، قیمت و شرایط فروش در هر طرح هم به صورت کامل از طریق بخشنامه ها اطلاع رسانی می شود. بنابراین متقاضیان خرید خودرو x22، باید از زمان طرح های فروش این محصول توسط مدیران خودرو اطلاع داشته باشند. این گونه می توانید با بررسی بخشنامه، از شرایط فروش و قیمت x22 پرو اقساطی و نقدی مطلع شوند. X22 یکی از محصولات منحصر به فرد مدیران خودرو است که هم از نظر ظاهری و هم قیمتی، برای مشتریان جذابیت دارد.

همه این ویژگی ها باعث شده افراد زیادی تمایل به خرید این خودرو جمع و جور مدیران خودرو داشته باشند. هم چنین، شیوه ورود به سایت ثبت نام این محصول و شرایط خرید آن را برای تان توضیح می دهیم. سیستم تعلیق و فنربندی نرم X22، فراتر از کلاس قیمتی این خودرو است و در مجموع می‌توان گفت یک خودروی شهری برای مصرف روزانه‌ی انفرادی یا خانواده‌ی جوان است. به لطف استفاده از آپشن‌های پایه مثل کروزکنترل، سفر با X22 برای ۴ سرنشین بلندقد، امکان‌پذیر خواهد بود؛ هرچند رانندگی اسپرت و جوان‌پسندی نخواهد داشت. نمایشگر لمسی ۸ اینچ، آپشن کارآمدی در فهرست مشخصات ام وی ام ام وی ام X22 خودکار اسپرت اکسلنت محسوب می‌شود که همراه‌با دوربین عقب، مفید خواهد بود. گوشی‌های هوشمند از طریق بلوتوث و رابط کاربری میررلینک (Mobile Mirror Link) با نمایشگر ارتباط برقرار می‌کنند و به کمک سیستم صوتی استریو با چهار بلندگو، می‌توان از سرگرمی‌های چندرسانه‌ای استفاده کرد.

از سویی دیگر، طراحی سه‌بعدی بدنه در گلگیر عقب و نزدیکی رکاب‌ها نیز به‌خوبی انجام شده است. شرایط فروش ایکس 22 پرو ام تی از نمایندگی 777 به دلیل مزایای متعدد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خریداران این خودرو محسوب می‌شود. نمایندگی 777 با سابقه درخشان در فروش و ارائه خدمات به مشتریان، در سه سال اخیر به‌عنوان یکی از برترین نمایندگی‌های کشور شناخته شده است. این موفقیت حاصل تلاش‌های مستمر و استفاده از تیمی متخصص و کارآمد بوده که همواره در تلاش برای جلب رضایت مشتریان هستند.

در بخش‌های جانبی و عقبی تغییرات کمتری وجود دارد، اما همچنان ظاهری به‌روز و جوان‌پسند دارد. یک نسخه برقی از چری تیگو 2 نیز در بازار چین و ایتالیا نیز وجود دارد که با خطوط آبی موجود در بدنه قابل شناسایی است. از نظر مشخصات فنی، این ام وی ام ایکس 22 ام تی است که پیروز میدان خواهد شد؛ چرا که مجهز به پیشرانه‌ای کم‌استهلاک است و حجم بیشتری نیز دارد. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.

قیمت نهائی و مقایسه با رقبا

اگر به‌دنبال خرید ایکس 22 پرو ام تی هستید، اکنون بهترین زمان برای ثبت نام و استفاده از جدیدترین شرایط خرید این خودرو است. با شرایط ثبت نام خودرو ایکس 22 پرو ام تی، شما می‌توانید به‌راحتی مراحل ثبت نام و خرید خود را تکمیل کنید و از امکانات ویژه بهره‌مند شوید. اما تغییرات تنها مختص به نمای جلو این خودرو نمی‌شود و فضای کابین نیز در مقایسه با نسل قبلی تحولات گسترده‌ای را به خود دیده است. دریچه‌های سیستم تهویه این خودرو طراحی جدید و جذابی را تجربه‌ کرده‌اند، نمایشگر با افزایش سایز به ۹ اینچ رسیده، دکمه‌های کنترلی تغییر چینش را تجربه کرده و همچنین یک فرمان D کات نیز جایگزین فرمان نسل قبلی خودرو شده است. علاوه بر تمام این تغییرات برخی از کلیدهای فیزیکی نیز از خودرو برداشته شده و به شکل لمسی در آمده‌اند که این مسئله باعث به‌روزتر شدن ام وی ام ایکس ۲۲ جدید شده است. کمپانی چری این اتومبیل را به چراغ‌های جلو نازک و همچنین سپر جلو جدیدی مجهز کرده است.

با این اوصاف، نسخه‌ی ارزان‌قیمت X22، به رغم کمبودهایی مثل پیشرانه‌ی ضعیف و نبود جعبه‌دنده خودکار، به دلیل قیمت زیر ۲۰۰ میلیون تومان، عاشقان کراس‌اور را جذب خود می‌کند. از نظر عملکرد فنی، لیفان X60 با پیشرانه قدرتمندتر، بهتر از X22 با جعبه‌دنده‌ی خودکار ارزیابی می‌شود؛ اما ظاهر بسیار خوب X22، برگ برنده‌ی MVM در کلاس کراس‌اورهای اقتصادی است. با این حساب، چهار مدل کراس‌اور در سبد محصولات چری وجود دارند که شامل تیگو 2، تیگو 3 (ام وی ام x33 با برند MVM )، تیگو 5 و تیگو 7 هستند.

در ظاهر خودرو، چراغ‌های روز (دیلایت) و راهنماها روی یک نوار اریب و باریک قرار گرفته‌اند و جلو پنجره کهکشانی که مشابه آن را در مدل‌های تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو هم دیده‌ایم. از تجهیزات ام وی ام X22 می توان به یک سیستم مولتی مدیا با صفحه نمایش هشت اینچ، دوربین عقب ، سانروف، صندلی های چرمی دو رنگ، دکمه Eco ، کامپیوتر سفری و… اشاره کرد که البته برای خودرویی در این رنج بسیار مناسب است. این خودرو پیشرانه 1.5 لیتری (1497 سی سی) 16 سوپاپه دارد و حداکثر توان خروجی 6000rpm برابر با 105 اسب بخار و 135 نیوتن متر گشتاور است. گفتنی است که در نسخه های جدید این خودرو سامانه کنترل پایداری ESP نیز به شکل استاندارد نصب شده است و به جز سری اولیه (سال نخست عرضه) سایز مدل ها مجهز به سیستم کنترل پایداری هستند. به واسطه نمایشگر مذکور امکان دسترسی به تجهیزات مختلف نظیر سیستم صوتی-تصویری، بلوتوث، تلفن همراه و دوربین دید عقب فراهم شده است اما نباید انتظار یک سیستم پیشرفته با حساسیت لمسی بالا را از این سیستم داشته باشید.

شرایط فروش نقد و اقساط ایکس 22 پرو ام تی

با نگاهی مجدد به ایمنی این خودرو متوجه خواهیم شد که این مدل دارای ۵ ستاره ایمنی C-NCAP می باشد که اطمینان لازم را برای راننده و سرنشینان به ارمغان خواهد آورد. ساختار بدنه بسیار تقویت شده و روش تولید دقیق نیز تضمین ایمنی مسافران این خودرو می باشد. از لحاظ کیفیت و قابلیت های این خودرو، MVM X22 با گذراندن حدود ۱۰۰ آزمون استاندارد تولید خودرو، نمره قبولی خوبی به دست آورده است. برای اطمینان از نتایج تمامی این ۱۰۰ آزمون، مهندسان همین طور بیش از ۲۰۰ دستگاه اتومبیل را در مرحله تحقیق و توسعه در مسافتی حدود ۱,۱۰۰,۰۰۰کیلومتر با موفقیت پیمایش کرده اند. در این رابطه باید بگوییم که هم زمان با ارائه هر طرح فروش، قیمت جدید این محصول هم منتشر می شود. طبق جدیدترین اطلاع رسانی در زمستان ۱۴۰۳، قیمت خودرو x22 پرو برابر ۸۵۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

اما از ابتدای سال ۱۴۰۳، بیش تر مدل پرو آن در طرح های مختلف فروش قابل مشاهده بوده است. در نمای رو‌به‌رو، چراغ‌های درشت ام وی ام X22 هماهنگی بسیار خوبی با سایز بدنه دارند و این محصول نسبتا کوچک را بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهند. نوار LED با خطی صاف در بخش پایینی کاسه چراغ قرار دارد که ضمن تأمین روشنایی روز، در امتداد خط میان جلوپنجره قرار گرفته است تا زیبایی X22 را افزایش دهد. مثل بسیاری از خودروهای دنیا، لوگوی سازنده در میان جلوپنجره دیده می‌شود که البته برای ام وی ام X22 به‌جای لوگوی چری (که شبیه به حرف A است) عبارت MVM وجود دارد. داخل این قسمت از پلاستیک و به‌صورت لانه‌زنبوری ساخته شده، اما با قاب فلزی که پهنای متفاوتی در گوشه‌ها دارد، جذاب‌تر شده است.

پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ با حجم ۱.۵ لیتر، توان تولید ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد که شتابی معادل ۱۰.۵ ثانیه را برای این کراس‌اوور فراهم می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت بوده و در کنار عملکرد مناسب، مصرف سوخت اقتصادی ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را نیز ارائه می‌دهد. مجموعه این ویژگی‌ها، ام وی ام X55 پرو را به گزینه‌ای ایده‌آل برای رانندگی شهری و جاده‌ای تبدیل کرده است. چری در ابتدا این کراس اوور کوچک خود را با یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی 106 اسب بخاری به همراه دو گیربکس 4 دنده اتوماتیک AT و 5 دنده دستی راهی بازار کرد.

در فضای داخلی هم تلاش شده است طراحی به به‌روزترین شکلی که مقدور است باشد. وسط داشبورد این خودرو یک نمایشگر لمسی کوچک 9 اینچی در پنلی با تریم مشکی پیانویی جا گرفته و موقعیت آن متمایل به راننده است تا رانندگانی که امکان دارد کار با سیستم مولتی‌مدیا حین رانندگی حواسشان را پرت کند، دیگر از این بابت نگرانی نداشته باشند. از نام تیگو 3X  پیداست که قیمتش قطعا کمتر از X33S است، ولی برای آنکه خیالمان راحت شود باید به بازار چین برویم؛ در آنجا X22 حدود 59 هزار یوآن قیمت پایه‌ای دارد؛ یعنی 10 هزار یوآن ارزان‌تر از X33S و تقریبا معادل قیمت آریزو5 در چین. بنابراین می‌توان حدس زد که در بازار ایران قیمت پایه‌ای X22 از حدود 70 میلیون تومان آغاز شود. شرکت سازنده ادعا کرده است که از تجهیزات کاملا مدرن و خودکار خود برای دوخت صندلی‌های X22 استفاده می‌کند تا از نظر کیفیت استفاده و ظرافت تولید، تفاوتی با نمونه‌های موجود در مدل‌های لوکس لندروور انگلیس نداشته باشد. چری، از سال‌ها پیش با لندروور همکاری می‌کند و خط مونتاژ اصلی این برند در چین را در اختیار دارد.

این خودرو با الهام از مدل‌های کره‌ای و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های پیشرفته، تلاش دارد تا در بازار رقابتی خودروهای شهری جایگاه مناسبی کسب کند. تفاوت آپشن‌ها و  X22 در دو نمونه‌ی ساده و اسپرت ناچیز است و تنها مود رانندگی اقتصادی در نسخه‌ی اسپرت خودکار وجود دارد که می‌تواند با تعویض دنده در دور موتورهای پایین‌تر، مصرف سوخت را کاهش دهد. در کشور ما دو تیپ ام وی ام x22 با نام‌های اسپرت اکسلنت و لاکچری، بیش از دیگر مدل‌ها عرضه می‌شوند. از سال ۱۳۹۸، نسخه‌های دنده‌ دستی و خودکار از ایکس 22 اسپرت اکسلنت به‌عنوان نمونه‌های با کامل‌ترین امکانات، توسط مدیران خودرو پیش‌فروش شده‌اند. فارغ از جعبه‌دنده‌ی دستی یا خودکار که مهم‌ترین عامل در قیمت نهائی ام وی ام X22 محسوب می‌شود، این خودرو در دو تیپ ساده و اسپرت نیز شناخته می‌شود که تفاوت‌های ظاهری خاصی با یکدیگر دارند. نمونه‌ی اسپرت، دارای سقف مشکی است؛ اما تقریبا تمامی نمونه‌های ام وی ام x22 موجود در ایران، دارای سانروف برقی و رینگ اسپرت ۱۶ اینچ هستند.

با این اوصاف، جالب است که در سایت اصلی چری چین و همچنین نماینده‌ی رسمی این خودرو در ایران، هیچ اشاره‌ای به میزان ایمنی X22 نمی‌شود و حتی گزارشی از نتیجه‌ی تست تصادف این خودرو در بنیاد ایمنی خودروی چین (C-NCAP) در دسترس نیست. در مجموع می‌توان به طراحی فضای داخلی X22، باتوجه به چینی بودن و قیمت نسبتا پایین آن، نمره‌ی بسیار خوبی داد و البته اطمینان داشت که در سال‌های آینده، تفاوت ظاهری این خودروها با نمونه‌های طراز اول دنیا، کاملا فراموش شود. برند چری که بعضی محصولات خود را با نام MVM در ایران عرضه می‌کند، باسابقه‌ترین برند چینی فعال در کشور محسوب می‌شود.

تاکنون مشخص نشده است که ام وی ام X22 جدید با چه قیمتی روانه بازار خواهد شد، اما احتمال داده می‌شود که این خودرو زیر ۶۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شود. پیشرانه 1.5 لیتری می‌تواند 116 اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد و گشتاور اعلام شده این موتور نیز 143 نیوتن متر است. نیروی موتور از طریق گیربکس 5 سرعته دستی (MT) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و طبق اعلام کمپانی، شتاب صفر تا صد ام وی ام X22 پرو با 1200 کیلوگرم وزن، حدود 12.5 ثانیه است. این کراس اوور جدید تازه‌وارد که نخستین بار روز پانزدهم نوامبر امسال (بیست‌وپنجم آبان) در پکن رونمایی شد، درواقع همان چری تیگو 3X است که در بعضی کشورها ازجمله ایران به‌صورت ری‌بَج (rebadge) با برند MVM عرضه می‌گردد. ام وی ام X55 پرو با مجموعه‌ای از امکانات رفاهی مدرن، تجربه‌ای راحت و لذت‌بخش را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

بسیاری از سازندگان خودروهای چینی که تا به حال دیده‌ایم، اهمیت کمی به طراحی عقب داده‌اند و این موضوع برای ام وی ام X22 نیز تا حدودی صادق است. سایز و طراح چراغ‌های عقب، نه‌تنها وجه اشتراکی با چراغ‌های جلو ندارد؛ که با دیگر ادوات پشت خودرو هم چندان هماهنگ نیست. کوچک بودن این چراغ‌ها، بیننده را به یاد MVM 315 می‌اندازد که یک هاچبک کوچک و نه‌چندان محبوب در سبد محصولات چری است. از سویی دیگر، بخش زیادی از درپوش صندوق عقب، خالی و ساده دیده می‌شود که صرفا با نواری فلزی و براق، میان چراغ‌ها و همراه لوگوی سازنده، کشیده شده است.

طراحی کابین MVM X22 شباهت زیادی با نسل جدید X33 دارد که در این بین مجموعه پشت آمپر کاملا جدید و عجیب و غریب آن را از X33 متمایز خواهد کرد.

طول ۴۲۰۰ میلی‌متر، عرض ۱۷۶۰ میلی‌متر، ارتفاع 1570 میلی‌متر، فاصله بین محورها 2555 میلی‌متر. قاب کرومی U شکل به همراه چراغ های روشنایی در روز نیز زینت بخش دریچه‌های هوای کوچک موجود در کناره‌های سپر جلوی ام وی ام X22 هستند. در این بررسی، به جوانب مختلف این خودرو از جمله طراحی، عملکرد، مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت. روش خرید اقساطی تعداد اقساط 12 تا 60 ماه امکان انتخاب دارد همینطور زمان تحویل 30 روز کاری است. هر تایر دارای یک سنسور فشار تایر است که فشار و دمای تایر را از طریق سیگنال‌های فرکانس رادیویی بی‌سیم نشان می‌دهد و به طور موثر از تصادف جلوگیری می‌کند. ترمز دستی از طریق کنترل الکترونیکی انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که نیروی ترمز به طور یکنواخت به هر چرخ اعمال می شود و در نتیجه اثر پارک را تضمین می کند.

رینگ‌های 5 پر 16 اینچی دو رنگ و دور گلگیرهای پهن پلاستیکی که با هدف اسپرت شدن خودرو، از دیگر عناصری هستند که حس اسپرتی و کراس را در ذهن بیننده تقویت می‌کنند. بزرگترشدن چراغ‌ها، طراحی مجدد قسمت انتهایی خودرو که منجر به قوس بیشتر سقف شده است، زه‌های پلاستیکی مشکی رنگ در اطراف گلگیرها و نهایتا رینگ‌ها و سپرهای جدید همگی دست به دست هم داده‌اند تا از X22 ، شاسی‌بلند شبه‌اسپرتی بسازند. بر اساس ایدئولوژی طراحی چری مبنی بر نبض زندگی در جنبش و حرکت، بدنه این خودرو از کاراکتر هیدرودینامیک آب الهام گرفته شده و طراحی عضلانی و جالب خطوط به شکل خوبی هنر و قدرت را در این طراحی یک پارچه کرده است. عدم تقارن در طراحی داخلی در کنار تریم دو رنگ نارنجی و مشکی به زیبایی چابکی ساختار این خودرو را در برآوردن سلیقه جوانان نمایش می دهد. بزرگترشدن چراغ‌ها، طراحی مجدد قسمت انتهایی ام وی ام X22 که منجر به قوس بیشتر سقف شده است، زه‌های پلاستیکی مشکی رنگ در اطراف گلگیرها و نهایتا رینگ‌ها و سپرهای جدید همگی دست به دست هم داده‌اند تا از ام وی ام X22، شاسی‌بلند شبه‌اسپرتی بسازند. در واقع وجود سامانه ESP در چنین خودرویی می تواند از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کند اما متاسفانه این تکنولوژی در نسخه عرضه شده در بازار ایران نصب نشده است.

در ادامه به جزئیات شرایط فروش نقدی ایکس 22 پرو ام تی و مراحل خرید پرداخته خواهد شد. طول 4200 میلی‌متر، عرض 1760 میلی‌متر و ارتفاع 1570 میلی‌متری این کراس‌اوور چینی وعده مرکبی نسبتاً جمع‌وجور و مناسب برای استفاده‌های شهری را به مخاطب می‌دهد. زیر کاپوت پیشرانه‌ای به حجم 1497 سی‌سی و بیشینه قدرت و گشتاور به ترتیب 105 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و 135 نیوتون‌متر در 2750 دور بر دقیقه آرمیده که با التفات به وزن خشک کمتر از 1300 کیلوگرم می‌تواند تا حدودی راضی‌تان کند. برای جعبه‌دنده هم دو گزینه چهار سرعته خودکار و پنج سرعته دستی پیشِ رو دارید. کراس‌اورهای کوچک چینی در بازار ایران پرفروش هستند اما توان رقابت با برندهای دیگر کشورها را ندارند. ام وی ام X22 در بازار ایران، هم‌کلاس چانگان SC35 و لیفان X60 محسوب می‌شود که البته، با فروش بسیار خوب موفق، به شکست رقبا شده است.

آسایش و راحتی MVM X22 Pro

در واقع برای مشتریانی که درگیر ترافیک روزمره هستند، انتخاب نسخه اتوماتیک باعث نمی شود که ناچار به صرف نظر از قابلیت های دینامیکی شوند. البته باید تاکید کرد که هندلینگ و پایداری خودرو برای انجام مانورهای عادی و رانندگی روزمره قابل قبول به نظر می رسد و مهندسان چینی با سفت تر کردن فنربندی از حرکات گهواره ای بدنه (بادی رول) کاسته اند. دنده های 4 و 5 وجود در راستای کاستن از مصرف سوخت، تا حدی زیادی سبک در نظر گرفته شده اند و دنده 3 در این میان نقش واسطه ای بین دو دنده سنگین نخست و دنده های انتهایی سبک را بازی می کند. نمای داخلی ایکس 22 به ویژه در بخش داشبورد، غربیلک فرمان و پنل درب‌ها، یک سروگردن بالاتر از رقبای هم قیمت بوده و از ظاهری نسبتاً مدرن برخوردار گشته است. در نیمه پایینی چهره ام وی ام X22 ، سپر بزرگ و سرتاسری آن واقع شده که از یک هواکش بزرگتر به منظور انجام وظیفه خنک‌کاری رادیاتور و مجموعه پیشرانه به همراه دو دریچه هواکش کوچک در جناحین بهره می‌برد.

مشخصات فنی ایکس ۲۲ پرو

با این حال، این خودرو کماکان طراحی هیجان‌انگیزی دارد که کمتر از یک محصول در رده آن انتظار می‌رود. در واقع ایکس 22 پرو هم مشابه خیلی از محصولات چینی دیگر، علی‌رغم قیمت نسبتاً پایین، دارای شکل و شمایلی پر زرق و برق است که به مذاق خیلی از ایرانی‌ها خوش می‌آید. برای افرادی که تمایل به خرید اقساطی دارند، امکان ثبت اطلاعات در وب‌سایت نمایندگی مدیران خودرو لطفی پور فراهم شده است. با باز شدن طرح‌های اقساطی، کارشناسان با خریداران تماس گرفته و جزئیات شرایط پرداخت را ارائه خواهند داد. این فرصت ویژه به خریداران امکان می‌دهد تا با شرایطی مناسب، مالک ام وی ام X55 پرو شوند.

بررسی آریزو ۵ اسپرت + مشخصات فنی،مزایا و...

این خودرو که از زمستان سال ۹۵ وارد کارزار خودرویی کشور شده، بر مبنای دیگر محصول مشهور چری در ایران یعنی ام وی ام 315 (چری A13) طراحی و تولید شده است. MVM X22 Pro به موتور ۱٫۰ لیتری سه سیلندر توربو با قدرت ۱۰۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر مجهز است. این موتور با گیربکس CVT جفت شده است که عملکرد بهینه و مصرف سوخت کم را تضمین می‌کند.

{

بررسی خودرو ام وی ام ۲۰۲۴ + مشکلات رایج

|}

این بخشنامه ها در سایت شرکت به نشانی mvmco.ir قرار می گیرند تا مشتریان اطلاعات کاملی درباره خودرو داشته باشند. به هر حال جاده‌های کشورمان پر شده از کراس اوورهای چینی که قیمت‌های مناسب و امکانات جذابی دارند. یکی از جذاب‌ترین خودروهایی که هم‌اکنون می‌توان از برند چری نام برد، ام وی ام X22 است که در خود چین و بسیاری از کشورهای همسایه با نام چری تیگو 3 یا چری تیگو 2 شناخته می‌شود. خودرو ام وی ام ایکس 22 در حال حاضر برای تست های فنی به ایران آمده و زمستان امسال رونمایی می شود. برخی شنیده ها حاکی از آن است که پیشرانه این خودرو با ۳۱۵۵ برابر بوده و تنها در برخی نسخه ها گیربکس اتوماتیک CVTT نیز روی آن نصب می شود. پلتفرم کلی این خودرو هم با نسخه هاچبک خود برابر بوده و تنها فیس لیفتی در طرح بدنه و کابین آن انجام شده است.

همچنین ضریب تراکم سیلندر این پیشرانه برابر با نسبت 1 به 11.4 است که تمایل این پیشرانه به استفاده از بنزین سوپر را افزیش می دهد. وظیفه انتقال قوای پیشرانه به سمت چرخ‌های جلو نیز برعهده گیربکس 4 سرعته اتوماتیک (9 سرعته سی وی تی در نسخه های 1400 و 1401) و یا 5 سرعته دستی نهاده شده است. پس با ما همراه شوید تا اطلاعات کاملی از ایکس22 را به گنجینه دانش خودرویی خود اضافه نمایید و یا اگر قصد خرید این اتومبیل را دارید، با آگاهی کامل به سراغ آن بروید. به عنوان یک کراس‌اوور کامپکت، فضای داخلی و صندوق عقب این خودرو محدود است.

{

طراحی جوان پسند

|}

نحوه پرداخت اقساط ایکس 22 پرو ام تی برحسب مدت زمان بازپرداخت و مبلغ پیش‌پرداخت متفاوت است. کافه خودرو با هدف اطلاع رسانی دقیق و به روز در حوزه صنعت خودرو برپا شده و در نظر دارد اطلاعات کامل مورد نیاز برای خریداران و مالکان خودرو را در اختیار آنها قرار دهد. صندلی‌ها هم از تریم دو رنگ مشکی و نارنجی بهره می‌برند و سایز متوسطی دارند که برای 4 نفر راحت و کافی است و نفر پنجم هم می‌تواند در صندلی عقب جای بگیرد. گیربکس 9CVT سرعته با تعویض دنده های شبیه سازی شده دارای راندمان انتقال تا 97 درصد و شتاب نرم است. از این جهت می توان تصور کرد که مهندسان چینی چالش های زیادی را برای تنظیم فنربندی این خودرو پشت سر گذاشته اند که البته به سختی نسبتی فنربندی در ازای بهبود هندلینگ منجر شده است.

سپس نمایندگان چری در برزیل و ایران نیز اقدام به مونتاژ این خودرو با نام های چری تیگو 2 و ام‌ وی‌ ام ایکس 22 کردند. طبق آگهی‌هایی که برای فروش ام وی ام ایکس 22 پرو دنده ای در فضای مجازی منتشر شده، این شاسی بلند در بازار ایران حدود 800 میلیون تومان قیمت دارد. گفتنی است قیمت کارخانه این خودرو 706 میلیون و 700 هزار تومان بوده که نشان می‌دهد بین قیمت بازار و کارخانه این خودرو اختلاف 93 میلیون و 300 هزار تومانی وجود دارد. چنین اختلاف قیمتی حاکی از آن است که مالکان این خودرو بر خلاف گذشته برای آن قیمت‌های نجومی را تعیین نکردند. چینی‌ها فیس لیفت‌های جذابی راهی بازار می‌کنند و تغییرات محصولات آنها در این زمینه محدود به اضافه شدن چند آپشن ساده یا چراغ‌های جلو و عقب خودرو نمی‌شود. ام وی ام ایکس 22 پرو دنده‌ای به لحاظ نسل قبلی خود و از نظر فنی دچار دگرگونی‌های بسیاری شده است.

خودروهای چینی با هدف عملکرد قابل قبول در برابر بهای پرداختی ساخته می‌شوند و مسلما X22 هم از این قاعده مستثنا نیست. با این حساب، خریدار باید با معایب ام وی ام x22 مثل شتاب‌گیری کند و خسته‌کننده‌ی آن کنار بیاید؛ چرا که قرار نیست سریع‌تر از یک پراید باشد و مسلما در سبقت‌های جاده‌ای، نیازمند فضای بسیار زیادی خواهد بود. مثل دیگر کراس‌اورهای چری، X22 هم به دلایل مختلف، از جمله نداشتن استانداردهای اتحادیه‌ی اروپا، در کشورهای جهان اول حضور ندارد. به همین دلیل مؤسسات معتبر آزمایش ایمنی، مثل بنیاد ایمنی خودروی اروپا (Euro NCAP) و سازمان بیمه‌‌ی خودروهای آمریکا (IIHS)، تست تصادف از این خودرو نگرفته‌اند.


وضعیت خودرو mvm