همگام بازاریابی دیجیتال

نقش بازاریابی دیجیتال در کسب و کارها سامانه حضور و غیاب آنلاین دینگ

همان‌طور که گفتیم، بازاریابی دیجیتال انواع مختلفی دارد که می‌توان آن‌ها را در دو دسته کلی روش‌های آنلاین و روش‌های آفلاین قرار دارد. اینفلوئنسر مارکتینگ از روش‌های محبوب بازاریابی دیجیتال در سال‌های اخیر است و می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در افزایش آگهی از برند در حوزه تخصصی کسب و کار داشته باشد. همان‌طور که گفتیم، بازاریابی دیجیتال کانال‌های متعددی دارد که می‌توان آن‌ها را در دو دسته روش‌های آنلاین و روش‌های آفلاین گروه‌بندی کرد. کانال‌های بازاریابی دیجیتال آنلاین از اینترنت برای جذب مخاطبان استفاده می‌کنند، در حالی که کانال‌های آفلاین شامل کانال‌های الکترونیکی مانند تلویزیون و رادیو می‌شود. تجارت در سایه دیجیتال مارکتینگ کمک می‌کند تا برند شخصی و تولیدات خود را بسازید و مشهور شوید. یک وب سایت سازمان یافته، پست‌های منظم در وبلاگ، تولید محتوا و آپلود تصاویر جذاب از محصولات در شبکه‌های مجازی این امکان را به شما می‌دهند تا برند خود را معرفی کنید.

در مقایسه با دو رویکرد قبلی، تبلیغات کلیکی هزینۀ بیشتری روی دست مارکتر و سایتی که روی آن کار می‌کند، می‌گذارد؛ ولی در عوض، رسیدن به نتیجه هم سریع‌تر حاصل می‌شود. به‌طور کلی، ۳ دسته‌بندی وجود دارند که عبارتند از سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال. هرکدم از این جنبه‌ها، روی بهینه‌سازی بخش‌هایی از سایت متمرکز می‌شوند و در نهایت، هر سه، هدف والای قرارگیری در صدر نتایج را دنبال می‌کنند. میزان فروش که بالا برود، یعنی Conversion Rate هم در وضعیت خوبی قرار دارد. می‌توان هر متریک مهمی برای کسب‌وکار را از لحظۀ شروع کمپین تا ثانیۀ پایانی آن زیر نظر داشت و اندازه گرفت.

این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. به طور معمول زمانی که در یک کمپین بازاریابی سرمایه‌گذاری می‌کنید، می‌خواهید که نتایج آن کمپین را به شکل دقیق پیگیری کنید. مهم است که بدانید استراتژی بازاریابی کنونی شما نتایج مطلوبی دارد و باعث رشد کسب و کار می‌شود یا نه. یکی از مهم‌ترین مزایای بازاریابی دیجیتال، قابلیت ارزیابی دقیق نتیجه کمپین‌هاست. بررسی نتایج کمپین‌ها می‌تواند به بهبود نتیجه استراتژی‌ها و کمپین‌های آینده کمک کند.

اولین تفاوت بازاریابی دیجیتال و سنتی در مورد هزینه تأمین منابع است. چه سراغ بازاریابی محتوایی بروید و چه بخواهید روی تبلیغات کلیکی سرمایه‌گذاری کنید، به اتوماسیون بازاریابی نیاز خواهید داشت، چون کارتان خیلی راحت‌تر می‌شود و می‌توانید با دقت بیشتری امور حسا‌س‌تر را مدیریت کنید. به‌هرحال، با وقوع این اتفاق، بازاریابی موبایلی به زیرشاخه‌های دیگر دیجیتال مارکتینگ اضافه شد؛ در همان سال‌ها بود که شخصی‌سازی تبلیغات اهمیت بیشتری پیدا کرد و در نتیجه، کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک سراغ تحلیل Big Data رفتند. دیجیتال مارکتینگ به طور مداوم در حال تحول است و همگام شدن با آخرین روندها می تواند دشوار باشد. بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ شامل شراکت با سایر مشاغل یا افراد برای تبلیغ محصولات یا خدمات در ازای دریافت کمیسیون در فروش است.

گام بعدی در ایجاد بهترین برنامه بازاریابی دیجیتال برای نام تجاری شما محاسبه بودجه است. بودجه تعیین می‌کند که چقدر برای فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال هزینه می‌کنید، و همچنین شما را به سمت کانال‌ها، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های خاص راهنمایی می‌کند. محصولات دیجیتالی که اکنون به بازار عرضه می‌شوند، همواره در دسترس مشتریان هستند. آمارهای جمع‌آوری شده توسط Marketingtechblog برای سال 2014 نشان می‌دهد که پست در رسانه‌های اجتماعی برترین فعالیت آنلاین در ایالات متحده است. MySpace اولین سایت شبکه اجتماعی بود که وارد شد و به‌زودی فیس‌بوک نیز به دنبال آن آمد.

این به معنای سر و صدای بیشتری در اطراف محصول یا خدمات شما است و همچنین هر بار که شخصی به مکالمه می‌پیوندد، دید بیشتر می‌شود. دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهد که با مشتریان خود در زمان واقعی ارتباط برقرار کنید. تصور کنید خدمات مالی ارائه می‌دهید و می‌خواهید پیشنهادات ویژه‌ای را برای افرادی که به محصولات شما نگاه کرده‌اند ارسال کنید. شما می‌دانید که اگر پیشنهاد را در جهت علاقه مندی شخص قرار دهید، نتایج بهتری خواهید گرفت، بنابراین تصمیم می‌گیرید 2 کمپین آماده کنید. یکی برای خانواده‌های جوانی است که به محصولات بیمه عمر شما نگاه کرده اند و دیگری برای کارآفرینان است که برنامه‌های بازنشستگی شما را در نظر گرفته اند. وقتی تبلیغی را به صورت آنلاین ارسال می‌کنید، افراد بدون توجه به جایی که هستند می‌توانند آن را ببینند (به شرطی که تبلیغ خود را از نظر جغرافیایی محدود نکرده باشید).

اگر بازاریابی الکترونیک را با بازاریابی سنتی مقایسه کنید به روشنی خواهید دید که هزینه های بازاریابی الکترونیک در برابر هزینه های تبلیغات در روزنامه ها، بیلبوردها، تبلیغات تلوزیون و رادیو بسیار ارزان تر و موثر تر است. همچنین شما می توانید به طیف وسیعی از مخاطبان با منابع بسیار ناچیز دست پیدا کنید. این تبلیغات شامل بنرها و تبلیغات بصری است که در وب‌سایت‌های مختلف به نمایش در می‌آید و هدف آن جلب توجه کاربران به محصولات یا خدمات خاص است. می‌توان گفت که وب‌سایت، نقطه کانونی تمام کمپین‌های بازاریابی دیجیتال است. وب‌سایت کانالی بسیار قدرتمند برای بازاریابی است و بسیاری از کمپین‌های بازاریابی آنلاین را می‌توان در آن اجرا کرد.

همان‌طور که گفتیم، استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. اما در بازاریابی دیجیتال می‌توان نتیجه هر کمپین را به طور جداگانه ارزیابی و تحلیل کرد. تمام انواع بازاریابی دیجیتال سیستمی مشخص برای ارزیابی نتیجه‌ها دارند و می‌توان چندین معیار را در هر کمپین ارزیابی و بررسی کرد. علاوه بر این، در بازاریابی دیجیتال می‌توان نتیجه کمپین‌ها را در حین اجرای کمپین بررسی کرد و تغییرات لازم را در زمان اجرای کمپین، ایجاد کرد.

مواد بازاریابی که به بهترین نحو این تصمیمات را هدایت می‌کنند، معمولا قابل اشتراک گذاری و دانلود هستند. از سوی دیگر، مشتریان B2C از ارتباطات یک به یک با یک برند پشتیبانی می‌کنند. مشتریان B2B فرآیندهای تصمیم گیری طولانی تری دارند و در نتیجه قیف‌های فروش طولانی تری دارند. استراتژی‌های ایجاد رابطه برای این مشتریان بهتر عمل می‌کند، در حالی که مشتریان B2C تمایل دارند به پیشنهادات و پیام‌های کوتاه مدت پاسخ بهتری بدهند. ابتدا هدف را در نظر می‌گیرد، سپس به ابزارهای موجود نگاه می‌کند تا مشخص کند کدام یک به طور موثر به مشتریان هدف می‌رسد و سپس در کدام مرحله از قیف فروش باید اتفاق بیفتد.

در این بخش می‌­خوایم به چندتا از مهم‌ترین دلایلی بپردازیم که به ما می‌گن چرا دیجیتال مارکتینگ برای هر برندی، فارغ از اینکه چه خدمت یا محصولی ارائه می­‌ده و چه سابقه، سرمایه و یا شهرتی داره، مهمه. این تعریفیه که یکتانت به نقل از نیل پتل (Neil Patel) برای دیجیتال مارکتینگ آورده و یه جورایی چکیده تعریف سایت متتمه. هزینه کمتر، هدفمند بودن و قابل اندازه‌گیری بودن با امکان بررسی و اصلاح سریع مسیر بازاریابی از مزایای اصلی این روش نسبت به روشهای سنتی است. استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای بررسی و ارزیابی عملکرد کمپین‌های دیجیتال و رفتار مشتریان. اگر به کسب اطلاعات بیشتر درباره بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندید، مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. وقتی که کاربران در سایت اجازه استفاده از داده‌های خود را می‌دهند، امکان ایجاد قیف‌های فروش پویا را به ما می دهد که با اقدامات قبلی نیز همسو باشد.

طبق گزارشی از سوی Invesp، ارائه شده است،شرکت‌هایی که استراتژی­‌های تعاملی قوی در همه کانال­‌ها با مشتریان دارند، به‌طور متوسط در ​​89٪ از مشتریان خود وفاداری ایجاد می­‌کنند. این آمار در مقایسه با شرکت­‌های دارای برنامه ضعیف تعاملی درکانال‌های گسترده فقط 33٪ است. اگر بتوانید به‌طور استراتژیک محتوایی را توسعه دهید، اصلاح کنید و منتشر کنید که بتواند برند را به رسمیت بشناسد و مشتریان خود را به‌سمت تبدیل و خرید هدایت کند، درآمد، رشد و بقا را افزایش می‌دهید. اهداف کلی کسب و کار شما، اهداف مشتریان و نحوه برنامه ریزی شما برای دستیابی به هر دو را تعیین می‌کند. سطح تعامل آنها با تبدیل شدن به شرکت کنندگان فعال در داستان برند شما افزایش می‌یابد.

شرکت های زیادی در این زمینه وجود دارند که شما میتوانید چند شرکت را انتخاب کنید و برای کارآموزی اقدام کنید. اگر نمی‌خواهید پول زیادی را برای یک دوره دیجیتال مارکتینگ خرج کنید، خواندن وبلاگ ها و کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ بسیار ارزان‌تر هستند را خریداری کرده و شروع به خواندن آنها کنید. شرکت در دوره های دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهند که مفاهیم و تکنیک‌های مدرن مارکتینگ آنلاین را فراگیری کرده و با تغییرات پویا در حوزه مارکتینگ همگام شوید. اکنون، اجازه دهید در مورد اجزای مختلف برنامه بازاریابی دیجیتال و همچنین مراحل خاصی که هنگام توسعه استراتژی خود باید دنبال کنید صحبت کنیم. چون بسیاری از متخصصان بازاریابی از کلیشه‌های موجود برای تعیین پلتفرم‌های مناسب برای تجارت خود استفاده می‌کنند.

موفقیت در بازاریابی و فروش بیشتر، همیشه ارتباط مستقیمی با برقراری ارتباط با مخاطبان در مکان و زمان مناسب داشته است. دیگر روش‌­های بازاریابی سنتی یا بازاریابی آفلاین موثر نبوده و ما را به مشتریان زیادی متصل نمی‌­کنند. این موضوع موجب به وجود آمدن بازاریابی دیجیتال شده است و روزبه‌روز در حال گسترش است. بازاریابی ایمیلی روشی برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی و اطلاعاتی برای ایجاد روابط با مخاطبان، تبدیل مشتریان بالقوه به خریداران و تبدیل خریداران یکباره به طرفداران وفادار برند شما است. دیجیتال مارکتینگ نه تنها نسبت به بازاریابی سنتی به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا می‌کند، بلکه هزینه کمتری نیز دارد.

به‌هرحال، اولی که بیشتر متدهای بازاریابی دیجیتال از آن جنس هستند، در مقایسه با دومی مقرون‌به‌صرفه‌تر است. بعد از ورود به دهۀ جدید میلادی، یعنی اواخر دهۀ ۸۰ خورشیدی، موبایل‌های هوشمند جایگاه خود را در زندگی بشر پیدا کردند. اینکه امروز می‌بینیم زندگی پیر و جوان به گوشی در دستشان وابسته است، سابقۀ کوتاهی دارد و نهایتاً به ۱۳ الی ۱۴ سال پیش برمی‌گردد. در نقطۀ آغازین، بنرهای کلیکی وارد گود شدند و معادلات تبلیغات آنلاین را دگرگون کردند. در دهۀ بعدی، یعنی بین سال‌های ۴۹ تا ۵۹ خورشیدی، ایمیل متولد شد و انقلاب بسیار بزرگی را رقم زد!

علاوه بر این، دیجیتال مارکتینگ با هدف ایجاد آگاهی از برند، افزایش تعامل و وفاداری مشتری، و در نهایت افزایش درآمد است. کسب و کارها در این نوع از بازاریابی از کانال‌هایی مانند موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و... برای برقراری تعامل با کاربران و جذب مشتریان احتمالی استفاده می‌کنند. در ادامه این مطلب، درباره انواع مختلف کانال‌های بازاریابی دیجیتال و مزایای استفاده از این شکل بازاریابی برای رشد کسب و کارها بیشتر می‌خوانید. گوگل آنالیتیکس (GA) محبوب‌ترین ابزار رایگان برای تجزیه‌و‌تحلیل ترافیک سایت است.

ارسال ایمیل‌های هدفمند و شخصی‌شده برای ایجاد سرنخ‌ها، ترویج محصولات و ایجاد روابط با مشتری. نوآوری برای ارائه محتوای جدید به بخش های مشتری جدید و یا ناشناخته نیاز به بازاریابی واکنش پذیر و چابک دارد. توسعه کمپین های بازاریابی سودآور، نیازمند اطلاعات جزئی و دقیق از مشتری و بر اساس دیدگاه مشارکت است. اجتناب از کانال های بازاریابی کم ارزش و غیرسودآور نیز نیازمند دانش شناختی است. سناریویی را در نظر بگیرید که تاریخچه تماس مشتری (که اختلاف هزینه های او را نشان می دهد) در یک پایگاه داده قراردارد، درحالی که داده های جمعیت شناختی آن در پایگاه داده دیگری است.

این رویکرد مارکتینگ، برای پروموت کردن برندها و البته برقراری ارتباط با مشتری‌های گوناگون، توسط روش‌های مختلف دیجیتال، به کار گرفته می‌شود. استفاده از AR و VR برای ارائه تجربیات جذاب به مشتریان در حال افزایش است. این فناوری‌ها به برندها امکان می‌دهند تا محصولاتی را به شکلی تعاملی و منحصربه‌فرد به مشتریان ارائه دهند. با رشد دستیارهای صوتی مانند گوگل اسیستنت و الکسا، بهینه‌سازی محتوا برای جستجوی صوتی به یک ضرورت تبدیل شده است. این روند می‌تواند بر نحوه ارائه و دسته‌بندی اطلاعات تأثیرگذار باشد. مصرف کنندگان با توانمندی های دیجیتال، در اقتصاد بیش از حد متصل ما، بی ثبات هستند.

ما در حین تحقیق کلمات کلیدی، باید به تنوع کلمات کلیدی، سطح رقابتی هر کلمه یا عبارت کلیدی، و همینطور به میزان جستجوی کلمات کلیدی و بسیاری از موارد دیگه توجه کنیم. وب‌سایت جایی نیست که شما بخواید چیزهای عجیب و غریبی که تا به حال به فکر هیچکس نرسیدند رو روش پیاده کنید! تحقیقات و پژوهش­‌ها نشون می‌­دن که کاربران ترجیح می‌­دن وب‌سایتی که می­‌خوان ازش استفاده کنند، یه چیز «استاندارد» باشه. دقت کنید که به همین علت، لازمه یه نفر داستان شما رو به صورت آنلاین برای آدم‌های دیگه تعریف کنه. یه استراتژی مارکتینگ اصولی به شما کمک می­‌کنه تا این داستان رو به بهترین شکل بگید.

هر کشوری متناسب با نیازها و امکانات‌اش، به نوع خاصی از دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند. برای مثال در بسیاری از مناطق در حال توسعه، موبایل بیشتر از کامپیوتر محبوب شده و امکانات دسترسی افراد به آن بیشتر است. بنابراین در این مناطق مانند آمریکای لاتین و آفریقا، بازاریابی موبایل (موبایل مارکتینگ) به‌شدت پرطرفدار است. پلتفرم‌های ارسال پوش نوتیفیکیشن (همانند نجوا) نرخ بازگشت کاربران به سایت، میزان فروش و ترافیک سایت‌تان را افزایش می‌دهند، و حضورتان را به هزاران کاربر یادآوری می‌کنند. پس از گذراندن دوره‌ بازاریابی دیجیتالی و بهبود مهارت‌هایتان، به‌دلیل وجود فرصت‌های شغلی فراوان در این حوزه، می‌توانید سریع مشغول به‌کار شوید. بسیاری از آن‌ها راه‌های متعددی برای برقراری ارتباط با مشتریان‌شان پیدا کرده‌اند.

تجربه‌ای که از کار با کارشناسان و پروژه‌های متعدد به دست خواهید آورد بسیار ارزشمند خواهد بود. اگر می‌خواهید کارآفرین شوید یا کسب‌وکار دیجیتال مارکتینگ خود را راه‌اندازی کنید، شغل خود را به‌عنوان یک فریلنسر شروع کنید. با شروع کار، به‌تدریج مشتریان خود را به دست می‌آورید و کسب‌و‌کار خود را گسترش می‌دهید. بهینه‌سازی صفحۀ فرود زیرمجموعه‌ای از بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) است و شامل روش‌هایی مانند تست A/B برای کمک به کاهش هزینۀ جذب مشتری و به‌حداکثررساندن ارزش هزینۀ تبلیغات شماست. درک کامل کار LPO برای تبدیل‌شدن به یک متخصص در بازاریابی دیجیتال ضروری است.

یک برنامه مشخص به شما کمک می‌کند تا موثرترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال را برای تجارت خود تعیین کنید و سپس آن استراتژی‌ها را عملی کنید. یک برنامه بازاریابی دیجیتالی به شما کمک می‌کند تا ابتکارات خود را سازماندهی کنید تا بتوانید دائماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، آنها را درگیر کنید و آنها را به سمت عمل سوق دهید. با یک طرح تجاری بازاریابی دیجیتالی، پیشاپیش فکر کنید، بین بخش‌ها هماهنگ شوید و بازاریابی دیجیتال خود را برای تأثیر بیشتر ادغام کنید. یک برنامه بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا موثرترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال را برای تجارت خود تعیین کنید و سپس آن استراتژی‌ها را عملی کنید. بازاریابی دیجیتال به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای جذب مشتریان در دنیای امروز، به سرعت در حال تکامل است.

با درک شیوه‌ها، نکات، تکنیک‌ها، روش‌ها و مهارت‌هایی که به محتوا، بلاگ و صفحات فرود یک شرکت کمک می‌کنند تا در صفحۀ اول گوگل برای عبارات جست‌وجوی مرتبط رتبه‌بندی شوند، ثابت می‌کنید که ارزشمند و مفید هستید. درک سئو برای ورود به اولین شغل بازاریابی دیجیتال شما ضروری است؛ بنابراین، وقت‌گذاشتن برای درک اصول اولیه ضروری است. برای کمک به رشد و حرفه‌ای‌شدنِ یک بازاریاب دیجیتال نوپا به بهترین شکل ممکن، مواردی اساسی وجود دارد که در این بلاگ توضیح می‌دهیم تا یاد بگیرید و بتوانید به فرصت‌ شغلی ایدئال و عالی مدنظر خودتان دست پیدا کنید. قبل از اینکه ادامه دهیم، جالب است بدانید که این مهارت‌ها، زمینه‌های تخصصی یا پایه‌های یک شغل بازاریابی دیجیتال را تشکیل می‌دهند؛ به این معنی که شما باید دانش اساسی درمورد هر حوزه را به دست آورید. بعد از آن، می‌توانید انتخاب کنید که می‌خواهید در کدام بخش از بازاریابی دیجیتال تخصص داشته باشید. دنیای دیجیتال روز‌به‌روز در حال گسترش و تکامل است و به‌طور فزاینده‌ای در جامعه و کسب‌وکار ما ادغام می‌شود.

در این روش، کسب و کارها به پلتفرم تبلیغ‌کننده بابت هر کلیک روی تبلیغات خود، مبلغی را می‌پردازند. حضور و ارتباط شما با مخاطب تنها با متن، تصویر و ویدیو صورت می‌گیرد. بنابراین محتوای وب سایت باید به گونه‌‌ای هدف دار طراحی شود که بتواند بازدیدکننده را درگیر و مشتاق به شناخت بیشتر تولیدات و خرید کند. دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا تنها با تولید محتوای با کیفیت چندین مخاطب را به هدف خود نزدیک کنید. بازاریابی دیجیتال روشی است برای ایجاد تعاملات معنی‌دار با مشتریان بالقوه و جذب مشتری بر اساس داده‌هایی که در طول زمان جمع آوری می‌کنید.

این امر باعث ایجاد تغییرات عمده در فضای بازاریابی دیجیتال شد، به طوری که شرکت‌ها وبسایت‌های خود را برای رتبه‌بندی بالاتر موتورهای جستجو بهینه کردند. سال 1996 شاهد راه‌اندازی چند موتور جستجو و ابزار دیگر مانند HotBot ،LookSmart و Alexa بودیم. قیمت بالای تبلیغات بیلبوردی بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک را از پرداختن به این نوع تبلیغات، باز داشته و دلسرد کرده است؛ ولی امروزه در اینترنت، دسترسی به بیلبوردهای تبلیغاتی دیجیتال، راحت‌تر و ارزان‌تر شده است. برای اینکه نتیجه خوبی از سرمایه‌گذاری خود بگیرید یا نرخ بازگشت سرمایه بهتری داشته باشید، بیلبوردهای دیجیتال خود را با تبلیغات هدفمند جغرافیایی همگام کنید. همانطور که اشاره کردیم، بازاریابی سنتی و دیجیتال هر دو در کنار هم برای ارتقاء و حفظ کسب و کار مهم است.

آخرین مرحله در ایجاد یک برنامه و استراتژی بازاریابی دیجیتال، اندازه‌گیری نتایج شما از طریق تعریف معیارها و شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) است. شما باید نتایج تلاش‌های بازاریابی خود را با اهداف اولیه و اهداف اصلی مقایسه کنید. اگر نتایج قابل توجه است، تنظیم و بهینه‌سازی کنید و سپس دوباره اندازه‌گیری کنید. قبل از تدوین استراتژی محتوا، باید کانال‌های اصلی دیجیتال مورد استفاده خود را مشخص کنید. انتخاب کانال‌های شما باید مخاطبان، اهداف و بودجه شما را در نظر بگیرد. به عنوان مثال‌، بگویید هدف شما این است که 30 درصد ترافیک هدفمندتری را به وبسایت خود هدایت کنید.

فروش از طریق بازاریابی سنتی یک محدودیت دارد و آن هم این است که شما باید برای کالای فیزیکی مانند DVD محصولات آموزشی هزینه کنید و افراد خیلی از کار با DVD رضایت ندارند. قرار دادن لینک دانلود ویدئو در وبسایت هم برای مشتریان و هم برای خود شما راحت‌تر است. این موضوع باعث می‌شود که خیلی از هزینه‌ها مانند خرید این کالاهای غیرضروری را کاهش دهید. امروزه پس از ورود به بسیاری از وب‌سایت‌ها، چت‌باکس آنلاین کوچکی پایین صفحه سایت باز می‌شود. بازاریابی دیجیتالی از طریق چت، به شما در تحلیل رفتار کاربر و انتقال حس پشتیبانی به آن‌ها کمک می‌کند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری